Blizzard a déployé cette nuit une nouvelle mise à jour sur la Région Publique de Test (PTR) qui comprend des modifications à l'équilibrage pour deux héros nerfés : Chacal et Ange.
La Mine explosive de Chacal voit les dégâts de la zone extérieure de l'explosion réduits, pour compenser avec le burst de zone de Chacal depuis qu'il a deux charges de mine.
Ange est toujours en chantier et Blizzard va tenter une nouvelle fois d'équilibrer la soigneuse en nerfant les bonus de Valkyrie sur Résurrection qui n'est plus instantané, et sur Ange gardien dont le bonus de vitesse a été réduit de 50%.
Ces changements ne sont pas définitifs et restent susceptibles d'être modifiés pendant la phase de test sur le PTR ou lors de leur déploiement en jeu dans quelques semaines.
Blizzard sur PTR Hero Changes (Source)
With this latest PTR update, we've made the following hero changes.
HEROES
Junkrat
Concussion Mine
Will now deal less damage to targets farther away from the explosion's center
Mercy
Valkyrie
No longer makes Resurrect instant
No longer grants a bonus charge of Resurrect
The speed boost that Guardian Angel receives has been decreased by 50%
Duration reduced from 20 seconds to 15 seconds
Commentaires des développeurs : Junkrat has been enjoying the flexibility his double-charge Concussion Mine provides, but it has now become a bit too easy to throw out huge bursts damage in a large area. With this change he can still dish out similar damage but he must now be more accurate with his tosses.
Mercy's recent Resurrect changes have helped in allowing enemies to have more counter play in dealing with her, but she was able to use Resurrect through Valkyrie enough to largely mitigate the impact of the previous changes. Additionally, we're toning back the amount of mobility Valkyrie provides through Guardian Angel and reducing its duration to overall reduce the power of this ability.
We will likely be iterating on these changes in the coming weeks.
Jeudi 21 décembre 2017
Blizzard a déployé cette nuit une nouvelle mise à jour sur la Région Publique de Test (PTR) qui comprend quelques corrections de bugs et apporte une refonte visuelle de l'apparence Hanzo urbain. Son portrait en jeu a aussi été modifié en conséquence.
A gauche le nouveau modèle sur le PTR, à droite l'ancien
Blizzard sur Bug Fix & "Casual" Hanzo Skin Testing on the PTR - 12/20e (Source)
Hello Agents,
We're currently testing some new changes on the PTR. Please provide any constructive feedback you may have here.
Thank you.
GENERAL
General
- Weapon accuracy is no longer increased or decreased when shooting at Genji's Deflect or abilities that block projectiles (e.g. Winston's Barrier Projector or Mei's Ice Wall)
- The Casual Hanzo skin has been updated to more accurately reflect his appearance in the Reflections comic
BUG FIXES
General
- Fixed a bug that caused weapon accuracy statistics to incorrectly calculate and display as a negative percentage in-game (e.g. players' career profiles, the match status screen, and the end of match summary)
Maps
- Fixed an issue with spawn room doors preventing players from leaving or entering the spawn area on Control maps
Alors que Blizzard World est en phase de test depuis un mois sur la Région Publique de Test (PTR), Blizzard vient de déployer une nouvelle mise à jour sur le PTR. Ce patch corrige quelques bugs pour Doomfist et les orbes de Zenyatta peuvent désormais être suivies directement dans l'interface.
Retrouvez l’intégralité des changements en test de la 1.19 dans le patch note officiel ci-dessous :
Blizzard sur La région publique de test d'Overwatch est disponible (Source)
Une nouvelle mise à jour d'Overwatch est en cours de développement et est désormais disponible sur la région publique de test.
PATCH HIGHLIGHTS
New Hybrid Map: Blizzard World
An amusement park celebrating the universes of Warcraft, StarCraft, and Diablo, Blizzard World is a brand-new hybrid Assault/Escort map. Charge the gates of Stormwind, sneak through the Nexus Experience, and guide the payload through areas filled with high ground, flanking routes, and environmental hazards. Grab some Blizzard-inspired snacks at the concession stand along the way!
BUG FIXES
Heroes
- Fixed a bug that could cause Doomfist's Rocket Punch knock back to be inconsistent if he collided with an enemy using a movement ability (e.g. Winston's Leap)
- Fixed a latency issue that caused Doomfist's Rocket Punch to travel through an enemy instead of dealing damage
- Fixed an issue that sometimes caused Doomfist's Rocket Punch's directional movement to be unpredictable
- Fixed an issue that allowed enemies to jump over Doomfist's Rocket Punch instead of taking damage
- Fixed a bug that caused enemy players hit by Rocket Punch to sometimes move along the wall impacted instead of taking damage
- Fixed an issue that caused enemies hit by Doomfist's Rocket Punch to impact inclines instead of traveling up them
- Fixed a bug that caused Doomfist's Rocket Punch to deal wall impact damage to Mercy if she used Valkyrie
- Fixed a bug that caused Doomfist's Rocket Punch to activate before intended if he was near Mei's Ice Wall