Suite à une interview avec cinq des développeurs de Diablo III, le site PC Gamer a publié un article décrivant les spécialisations qu'ils utilisent quand ils jouent, ainsi que leurs points de vue et leurs commentaires sur lesdites spécialisations. Comme ils jouent chacun une classe différente, ceci nous donne un aperçu sur la façon de jouer de ceux qui ont créé le jeu.
Build sorcière : Zaven Haroutunian, Associate Level Designer
Voici un build original très orienté « knockbacks », c'est-à-dire qui accumule des compétences qui repoussent les ennemis. Il n'y a pas de sort de base, le build est donc très gourmand en puissance arcanique.
« I love aberrant builds. While leveling my Wizard, I ran through most of the game with a melee glass cannon spec. However, I swapped over to a ranged build when I got to Inferno difficulty. The build is still a little strange since it uses no Signature spell, and is focused on doing a lot of knockback. Arcane Orb (Tap the Source) is my primary damage spell, with Hydra (Venom Hydra) as my secondary damage source. In addition, Teleport (Calamity) and Mirror Image (Mirror Mimics) increase the amount of knockback I do to enemies. »
« This build chews through my Arcane Power, so I use Energy Armor (Energy Tap) to get an Arcane Power boost. For my passive skills, I take Galvanizing Wand instead, improving my Energy Armor further, and also essentially cutting the AP cost by half. The passive skill Evocation reduces the cooldown on Teleport, Mirror Image and Wave of force, while Illusionist improves both my Teleport and Wave of Force. I'm in the process of assembling the gear needed for this build to really shine, and tweaking the build as needed, but I already have a lot of fun playing this build. »
Build féticheur : Henry Ho, Senior Software Engineer
Un build Ours Zombies avec Quête initiatique. Pour augmenter sa survivabilité, Henry Ho est monté à +15 000 points de vie rendus par globe, ce qui combiné à la rune Ultime don des